Aatriumi sisustuskaubamaja juht: kauba ootejärjekord on pikenenud kohati kuni kaks korda

kodus.ee
Mööbli ootejärjekord on kriisi ajal pikenenud kohati kuni kaks korda. | Shutterstock

Koroonakriis on kogu maailmas põhjustanud ulatuslikke tarneprobleeme ning mitmete materjalide defitsiiti. Seetõttu võivad tellitud kauba tootmis- ning tarneajad siingi olla häiritud. Millega erakordsetes oludes arvestada?

„Rohkem kui aasta vältel on käinud aktiivne kodusisustamine. Kuna paljud on juba pikka aega töötanud kodukontoris ning viibinud üldse rohkem kodus, siis sisustuskaupu ostetakse hoogsalt,“ ütleb Eesti suurima sisustuskeskuse Aatrium Sisustuskaubamaja tegevjuht Liina Kivimägi. Samuti on valminud ja valmimas ohtralt uusi elu- ja kontorihooneid, mida nüüd korraga sisustatakse. „Viimasel ajal on eriti madratsite ja voodite müük olnud pidevas tõusus, kuna inimesed tähtsustavad järjest rohkem kvaliteetse une olulisust, pandeemia tõttu on suurenenud ka kodus viibimise aeg ja ilmselt ka unetundide arv.“

„Kriis on nõudluse ja pakkumise tasakaalu paigast viinud. Tehased, mis on olnud viiruse tõttu suletud, ei suuda nõudlusega toime tulla ning sama kehtib vedude kohta,“ kommenteeris Kivimägi. „Kauba ootejärjekord on pikenenud kohati kuni kaks korda ning arusaadavalt põhjustab see klientides rahulolematust. Hetkel ei ole normaliseerumist kahjuks veel näha.“

Tarbija silmis on eelistatud need kauplused, kellelt saab kauba kohe kätte. „Kuna meil on ulatuslik laopind, siis saame sealt kiiresti väljastada üle 20 000 sisustustoote,” lisas Kivimägi.

Tooraine ja kaugtransport on märkimisväärselt kallinenud, mis on kaasa toonud ka sisustustoodete mõningase hinnatõusu. „Hinnasurve on paraku aina tugevam,“ ütles Kivimägi.

Aatriumi e-poe külastuste arv kasvas aastaga lausa 34%. „Tundub, et ka need kliendid, kes varem veebipoode pelgasid, on nüüd veebipoe võimalused omaks võtnud,“ hindas Kivimägi. „Aatriumi e-poe valikus on hetkel üle 18 000 sisustustoote. Samas pole veebis võimalik kogeda mugavust, seljatoe kõrgust, istumisala pikkust ja muud säärast. Seepärast on sisustuskauplusel oluline olla kliendi lähedal ning kaalume laienemist Tallinnast väljapoole.“

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid